Impamantarea pentru Sindromul de stres posttraumatic (PTSD)

Posted on 24-04-2018 , by: Iuliana , in , , 0 Comments

Impamantarea este un instrument puternic in setul de instrumente pentru vindecarea traumelor,deoarece reduce,in general, starile de activare, uneori rapid si semnificativ.

Experimentarea unei reduceri aproape totale a activarii doar prin impamantare poate fi surprinzatoare, deoarece aceasta este foarte simpla.
Impamantarea este actul de conectare profunda si completa la corp, accentuand sentimentul de a fi in interiorul corpului conectat la pamant. Multe exercitii de impamantare contribuie la aprofundarea conexiunii noastre cu tot ceea ce sustine greutatea corpului, iar alte exercitii de impamantare ne ajuta sa ne aprofundam legatura cu cele 5 simturi ajutandu-ne sa ne conectam cu corpul nostru.

Cand impamantarea se realizeaza prin conectarea la pamant sau la obiectele care sustin corpul nostru putem identifica in organism urmatoarele tipuri de sentimente:
-cum se simte a fi suportat fizic
-sentimentul de a avea o locatie fizica definita
-sentimentul de stabilitate si soliditate a obiectelor fizice ce sustin corpul nostru

Cand corpul nostru primeste aceste mesaje despre sprijin, locatie si soliditate simte in mod natural confort, relaxare si eliberare. Aceste reactii naturale pot diminua intr-o anumita masura starile de activare a sistemului nervos, cum ar fi panica, supararea, anxietatea sau alte emotii intense. Pamantul este o resursa, deoarece aceste simturi corporale actioneaza ca resurse pentru starea de activare.

Impamantarea poate fi, de asemenea, utilizata pentru a distra sau detasa atentia de la activare pentru a putea experimenta sentimentul de usurare. Poate fi folosita si ca formare a creierului intrucat concentrarea atentiei asupra pamantului ne poate detasa de obiceiurile noastre mentale si emotionale, in cele din urma, invatand caile noastre neuronale in a raspunde intr-un mod nou la mediul inconjurator.

Impamantarea care foloseste senzatii tactile, cum ar fi, modelarea, apasarea diferitelor materiale sau chiar frecarea unui cub de gheata pe piele atinge senzatii unice, interesante si cu un impact puternic si are rolul de a ne atrage atentia asupra corpului nostru si nu asupra tulburarilor mentale si emotionale.

De-a lungul timpului si practicata, in mod regulat, impamantarea poate duce la o simtire mai puternica. De fiecare data cand experimentam tulburari emotionale, aceasta practica ne poate ajuta sa ne simtim eliberati dar in acelasi timp avand un control mai mare asupra corpului nostru.

Impamantarea are ca scop urmatoarele obiective:
1. Siguranta.Corpul nostru se simte mai in siguranta atunci cand simte suportul oferit de pamant.
2. Activarea starii de calm/auto-control.Impamantarea poate reduce starea de alerta si activa calmul.
3. Conectarea la pamant/in corp.Senzatia de a te simti mai solid, greu.
4. De la coplesitor la simplitate.Impamantarea ajuta la concentrarea asupra unui lucru pentru o vreme,reducand sentimentul de coplesire mentala si chiar a haosului mintii.
5. Utilizarea celor 5 simturi. Exista exercitii de impamantare care utilizeaza diferite simturi, cum ar fi atingerea si auzul.

6. Suportul.Impamantarea poate utiliza diferite materiale sau obiecte ca suport cum ar fi: scaun, capanea, pat, pardoseala, iarba, pamant, nisip etc.

Modalitati de conectare.

Exista mai multe modalitati de a te conecta mai mult cu pamantul,cum ar fi:
1. Senzatia.Folosirea constientizarii si a atentiei pentru a regla senzatiile din corp apasand pe materialul/obiectul de sustinere.
2. Vizualizare.Folosind imaginatia activa si meditatia ghidata pentru a incuraja corpul/mintea sa devina mai conectat la ideea si sentimentul de a fi sprijinit de pamant,podea etc.
3. Miscarea.Atingerea pamantului cu mana, corpul sau facand yoga, dans etc simtind in mod constient legatura cu pamantul.
4. Senzatii tactile. Atingerea de texturi, temperaturi (apa rece sau calda, gheata), obiecte (lut, pietre etc)
5. Sunetul. Ascultarea sunetului si simtirea vibratiilor sunetului, in special sunetele cu frecventa redusa, cum ar fi calugarii tibetani care canta, ascultand sunetele naturii, creand ritmul.

Impamantarea este adesea folosita in sesiunile de terapie somatica, ca tehnica cheie, ce ajuta persoana sa se recupereze in urma unei traume prin a incepe sa isi regleze sistemul nervos.

  1. Sursa: http://www.new-synapse.com/aps/wordpress/?p=803
share: